3.6.12

Muutoksen aika

Mä olen tässä pari päivää miettinyt että mitä varten mä tätä blogia nyt oikeen pidän ja tulen aina siihen tulokseen että tietysti itseäni varten mutta suurin syy on kuitenkin perhettä varten! Että mun läheiset pääsis vähän kurkistelemaan mun elämää täällä Länsi-Euroopassa kun mä en kerran ole niin innnokas sosiaalisen median käyttäjä (lue: facebook) niin sitten tällä tavalla te pysytte perässä asioista! Mutta tosiaan aloitin vähän alle kuukausi sitten ja näen ettei Suomesta käsin oikeen ketään käy kurkistelemassa. Johtuuko se vaikka ajanpuutteesta? Ehkäpä. Että unohditte mistä tän blogin löytää? Hyvinkin mahdollista. Vai että kirjottelen englanniksi niin se on vähän vaivalloista ja aikaa vievää puuhaa lukea sitä? Tämän sen täytyy olla. Päätin nyt sitten että kirjottelen suomeksi, se on sitten mullekin samalla hyvää harjoitusta ettei pääse oma kieli ihan unohtumaan ;-)

Noh asiaan, me oltiin tänään kirjamessuilla. Että mä rakastan lukea kirjoja. Se on niin ihanaa mennä sänkyyn, ottaa peitto päälle, kaikki tyynyt selän tueksi, miksei vaikka teetäkin ja sitten vaan lukea lukea lukea. Mä luen kyllä vain tollasia rakkaus hömppä kirjoja mutta ne saa mut vaan unohtamaan kaiken muun. En mä nyt niin montaa kirjaa vielä omista mutta tätä menoa kun käydään kirjamessuilla joka vuosi niin alkaa kirjahylly täyttyä.

Nää messut järjestetään siis joka vuosi tähän aikaan meidän Antwerpenin messukeskuksessa ja sisäänpääsy on ilmainen (me asutaan noin 20min kävelymatkan päässä). Asian ydin on siinä että kaikki kirjat ovat alennuksessa ja jopa -90% ! Eli nämä kirjat ovat jotain kirjakauppojen jämiä, vanhoja kirjoja jotka eivät tule myydyiksi ja sitten tällä tavalla pistävät ne myyntiin. Mulle kelpaa!

Kirjoja on jokalaista ja ihan kaikkea mitä nyt voi vaan kuvitella. Ja sitten on myös askartelujuttuja, pelejä, dvd:tä (ei nyt mitään erikoisia, tai ei nyt ainakaan iskenyt silmään), kortteja, lahjapapereita yms yms... Eli siis lastenkirjoista aikuistenkirjoihin ja kaikkea siltä väliltä. Mä keskityn kyllä aina vain romaaneihin ja keittokirjoihin.
Mä luen mun kirjat kaikken mieluiten englanniksi. Mä tykkään että jos kirjailija on vaikka Irlannista (mun tapauksessa ne on hyvinkin pitkälti juuri sieltä) ni sitten kirja on luettava englanniksi koska se on kirjan alkuperäinen kieli. Mutta on mulla kirjoja myös hollanniksi, suomeksi ja pari ranskaksikin (hyvin ohuita haha).

Päivän saaliiksi jäikin tosi kiva kasa kirjoja (nyt jo unohdin kuinka monta), kaksi rullaa lahjapaperi nauhaa (punainen ja vihreä), kaksi rullaa lahjapaperia, 10 korttia, yksi kännykän kuori (otan siitä myöhemmin kuvan) ja yksi keittokirja. Hinalla ne ei oltu pilattu meinaa maksoin yhteensä 60e. Minä = iloinen :-)

Today we were at a book festival. We go there every year and it's organized not far from where we live. It was free income and the point of the thing is that all the books are on sale up to -90%. They are old books from bookstores that didn't get sold or are little bit broken or has some other flaws which is why they can't be sold in a normal store. I don't mind :-) I ended up with getting quite a lot of things like those books above and also a cook book, two rolls of wrapping paper + 2 rolls of wrapping string, 10 post cards and a hoodie for my iphone ;-) It all cost me just 60e so I am extremely satisfied :-)

4 comments:

  1. Oo, ihanat messut, just sellasen näköset, että itse ehkä sekoaisin tuolla :D hehehe ;D!

    ReplyDelete
  2. Kyllä, ajanpuutteen vuoksi en ole lukenu ;) Sulla on taas kirjotusvirhe tuolla :P

    -Jamppa-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sä oot ihan hölmö ;-) Mut ymmärrän teidän ajanpuutteen kyllä! Saat anteeksi!

      Delete

Hit me with a comment in English, suomeksi or in het nederlands! :-)