22.4.13

10 Miles.. a piece of cake!

10 MILES = 16.09344 KM 

Se on pitkä matka se.. Eikö? // That's quite a distance isn't it?

 
21pv huhtikuuta Antwerpenissa järjestettiin suuri juoksutapahtuma joka alkoi maratonilla (42km) aamulla, sen jälkeen lasten oma juoksu, lyhyt juoksu (5km), naisten juoksu (5km) ja päivän kohokohtana 10 miles (16km). 

Aloitin pari vuotta sitten hölkkäämään saadakseni itseni parempaan kuntoon ihan harrastus mielellä. Ideana oli vihdoin päästä eroon ylipainosta ja saada samalla kunto nousemaan. Mä en ole koskaan ollut mikään himojuoksija enkä yleensäkkään minkään näköinen urheilija, paitsi sohvaurheilija ;-) Juoksu innostus kuitenkin jatkui ja kaksi vuotta sitten päätin että kyllä mäkin osallistun Antwerpenin juoksuun! 

Ensimmäisenä vuotena olin sairas melkein koko kevään joka pilas koko harjoittelukauden. Viime vuonna mulla meni melkein heti polvi mäsäksi.. Salilla valmentaja neuvoi hankkimaan paremmat kengät. Ne sitten hankittiin ja joulun jälkeen aloitin sitten juoksemaan, ensin salilla ja sitten ulkona. Mä olen vähän epäsäännöllinen juoksija, mutta kyllä se kunto siitä nousi. 

// 21st of April the city organizes a big running evenement that starts off with the marathon (42km) in the morning, continues with the kids run, short run (5km), ladies run (5km) and as the highlight of the day, the 10 miles (16km). 

I started to jog a few years ago to get myself in to a better shape as a hobby. The idea was to get rid of my overweight that has troubled me for years and improve my condition while I am at it. I have never been a crazy runner or a sporter at all, only a couch sporter ;-) My running fever caught up and two years ago I decided to take part in the big Antwerp run!

First year I was ill during the whole spring so it totally ruined the whole training season. Last year I busted my knee almost immediately. At the gym my trainer told me to get better shoes. So I got them and since Christmas I have been training, first at the gym and then outside. My condition got better and better.


Joten tänä vuonna pitkän pohdinnan ja harkinnan jälkeen mä ilmottauduin! Ekat ilmottautujat saivat jopa nimensä numeroon hehe. Tästä se sitten lähti.. Ennen alkua olin hirmu hermostunut...

// So this year after a long hesitation I entered myself in to the competition! The first ones to register got their name on the card :-P haha. So here it started.. I was totally nervous..


 Missä mä olen? Aika kaukana. Meitä oli yhteensä 25 000 ku aloitti tän reitin.. Jeps. Mä olin ihan perällä koska olen niin hidas kuitenkin! Puolisen tuntia lähtölaukauksen jälkeen me päästiin jo kävelemään starttia kohti ja noin 45 min jälkeen mä pääsin juoksemaan. (eka tuli maaliin 49 min jälkeen eli näin..)

// Where am I? Far away. 25 000 people started this run.. Okay. I was somewhere far away behind cuz I am so slow. Half an hour after the start shot we started to walk towards the start and after 45 min we started to run (the first one finished in 49 minutes when I was just starting haha)



 
2h 6 min, niin kauan siinä meni. Ei haittaa!! En ollut viimeinen :-D SELVISIN!!!! TEIN SEN!!!

*YLPEÄ*

// 2h 6min, that's how long it took. Doesn't matter!! I wasn't the last :-D I MADE IT!! I DID IT!!

*PROUD* 
  

6 comments:

  1. wowww. im soo totally proud of u . i never ever could do it. congrats.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sweet Kaija :-) You can do it if you put your mind in to it, I am sure of it!

      Delete
  2. Congratulations !

    ReplyDelete
  3. aika hieno juttu! hyvä Hanna!!!

    ReplyDelete

Hit me with a comment in English, suomeksi or in het nederlands! :-)